טרק בצפון אלבניה-אלפים דינריים 4-12 אוק 2024



טרק בצפון אלבניה 
מסע נודד באלפים הדינריים
4-12 אוק'  2024 
9 ימים 
בהדרכה וארגון מאיר אברהם 


צפון אלבניה ששוכנת בתוך החלקים הדרומיים של רכסי האלפים הדינריים משמרת תרבות הררית מיוחדת. הקושי בחיבור לארץ הנושבת וההשפעות העות'מניות יצרו מתכון נהדר למקומיים המארחים בלבביות והכול בתפאורה דרמתית של הרים משוננים המזדקרים מתוך עמקים פוריים .

מסלול הטיול ייקח אותנו אל תככי העמקים בשייט ברגל וברכב. פרדות יישאו את ציודנו במעברי ההרים. לינות בפנסיונים קטנים ומלונות.  
בעונה זו מובטח צבעי שלכת מהיפים שיש.





















תכנית הטיול


מסלול הטיול – 8  ימים מלאים 

יום 1
נצא מהארץ בטיסה דרך אתונה וננחת בבוקר  ליד עיר הבירה טירנה. לאחר הנחיתה נצא צפונה לכיוון העיר שקודרה שם נתמקם במלון נעים, ננוח מעט וננצל את הזמן להיכרות ושוטטות במרכז העיר. 

המראה 0500 נחיתה בטירנה0920. לינה שקודרה /רזם. 


 
יום 2
נקום בבוקר נתארגן ונצא בנסיעה של כשעתיים לכיוון הכפר תמרה. ממנו נתחיל מסלול יום בעמק קלמנט שבילי פרדות וכפרים קטנים יום המוקדש להכרות והליכה .בסוף היום נגיע לכפר לפוש ונתמקם בפנסיון נחמד בנוף מרהיב  
עליה  של 300 מ 8 קמ . 





יום 3 
יום יפיפה  בו נחצה את רכסי ההרים מהכפר לפוש אל הכפר ווסיניה שנמצא במונטנגרו . עליה בתוך היער הסבוך ובסופו תצפיות מרהיבות .מכאן נותר לנו לרדת בעמק לעבר הכפר ווסיניה -טעימה קטנה ממונטנגרו עם אוכלוסיה אלבנית.
טיפוס של כ 600 מטרים ירידה כ 800 מטרים
כ 15 קמ 



יום 4 
בוקר טוב אנו בדרך מעבר פיאה. בדרך נעבור בעין הכחולה של מונטנגרו וממנה נמשיך לעבר מעבר פיאה המרשים, אליו נגיע לאחר חציית הגבול לאלבניה. הו אז יפתח בפנינו עמק טאט המרשים  יום של כ 21 קמ 





יום 5
 יום נינוח יותר. נצא בהקפצה לעבר הכפר דרלוסיי ממנו נטפס לכיוון העין הכחולה האלבנית -בריכת טורקיז מרשימה. לאחר מכן נחזור לעמק טאט בשביל רגלי העובר בצבעי שלכת של צמח הקוטינוס 
מראות בלתי נשכחים. נעבור במפל הגבוה ובמגדל נקמת בדם נשמע את הסיפור.
שיעורי בית -ספר "אפריל שבור "איסמעיל קדרה. 
                                                               

יום 6 
חציית המעבר טאטי ולבונה –

בבוקר יחכו לנו הפרדות שיעמיסו את תיקינו ואנו נתחיל לטפס לעבר מעבר ההרים בואכה עמק ולבונה . אנו כבר ברמת כושר מספקת . באוכף נשב לארוחה וסיפורים ונמשיך לכיוון רוגהם .מספר קילומטרים נוספים יביאו אתנו לפנסיון נחמד  שם נתמקם ללינה וארוחה הגונה.
טיפוס כ1000  ירידה 750 מ 15 קמ הליכה .


יום 7
יום טיול מלא ונינוח בעמק ולבונה .נצא בבוקר ממלוננו ברגל ונעלה לכפר הרועים קוקאי, ממנו נרד לאורך הנהר ונשהה בפינות חבויות  ולבסוף נחזור חזרה למלוננו הנחמד.
12 קמ 250 מ עליה 600 מטרים ירידה 


יום 8
אנחנו בדרכנו לארץ הנושבת. שייט על מעבורת באגם קומני המרשים עם קירותיו הזקופים יביא אותנו לצידו האחר ממנו נמשיך לעבר העיירה קרויה (הבירה העתיקה של אלבניה ) לפי הזמן נטפס לפסגה אליה נעלה בשביל עולי רגל לעבר מערה בא שכן אחד מאבות הבקטשים .
עלייה של 470 מ 5 קמ 

יום 9
את הבוקר נתחיל בביקור במוזאון האתוס האלבני. שם נפגוש לראשונה את הגיבור הלאומי סקנדרבג. נבקר גם במצודה  ובמוזאון האתנוגרפי. ניתן גם זמן לשוטט בשוק העותמני המצוי בקרבת המבצר. בצהרים נשעט לעבר נמל התעופה לטיסה לארץ דרך נמל ביניים. 
המראה 1815 נחיתה בארץ 0200 .

מחיר הטיול 1590 יורו לאדם (ללא טיסה  )
190 יורו תוספת לסינגל למקומות שאפשר 
מספר משתתפים מקסימלי 18 מינימלי 12 
הרשמה בהקדם תבטיח את המחיר.

המחיר כולל
פרדות לציוד ליום החצייה 
רכבי שטח לציוד 
כלכלה מלאה 
לינות במקומות טובים שאפשר ובמקומות פשוטים בסיסיים. לא מובטח חדרים זוגיים בחלק מהמקומות   
מלווה מקומי 
מדריך ישראלי -מאיר אברהם 

המחיר לא כולל 
מחיר הטיסה נכון לאפריל 24 מחיר כ 400 $ 
ביטוח נסיעות אתגרי ומטען 
הוצאות בעלות אופי אישי 

הערות 
הטיול באלבניה זה טיול למדינת עולם שלישי עם כל מה שמשתמע מכך, מסלול הטיול עלול להשתנות בשל אילוצי זמנים, מקום בנקודות הלינה, שעות אור, מזג אויר, תקלות מכאניות והחלטת המדריכים בשטח .
בחלק קטן מנקודות הלינה לא מובטח זוג בחדר או שרותים, על המטייל להבין שלמרות שאנו "באירופה" התיירות במקומות נידחים אילו רק מתחילה להתפתח . בסתיו 2018 היה חדר אחד שהיו מים רותחים באסלה ומים קרים במקלחת .... 
חלק מהלינות תופתעו לטובה ..
הטיול הוא טיול למיטיבי לכת -בעל בסיס הרפתקני, אזור נידח עם אפשרויות חילוץ מוגבלות 
הרשמה 
ישלח דף הרשמה עם כל התנאים. 

למה כדאי לצאת איתי? אני משתדל ליצר טיול הכי אותנטי בשילוב המקומיים ברמת קושי סבירה עם פתרונות למתקשים כשניתן. לצד הטרק יש כל פינוקים וחוויות המשלימות את החוויה...     
תמונות להתרשמות מטיולים קודמים מוזמנים ללחוץ כאן 
מוזמנים לשלוח מייל לפרטים נוספים
0544613342
מאיר אברהם

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טרק "מתחשב" בגאורגיה סוונטי - 18-26 יולי 2024.

טיול רגלי באי קרפטוס סתיו 2024

ריכוז הפעילויות הקרובות שלי לחץ